"КРІЗЬ ТЕРНІЇ ДО ЗІРОК"
![]() |
Н.Федоров |
![]() |
Юрій Гагарін |
(сценарій "педагогічного триборства" на семінарі директорів 12 квітня 2016 року)
Доброго дня, шановні колеги!
Епіграфом нашого заходу будуть слова німецького філософа Е.Канта "Дві речі вражають мою уяву: зоряне небо над головою і моральний закон всередині нас".
Так вже сталося, що наша професія змушує постійно працювати над проблемою "морального закону", а ось про зоряне небо (після відміни у школі астрономії) ми майже не говорими. Та й мав Кант на увазі не злвсім те, що вивчає астрономія.
Давайте ж відірвемо очі від паперових буднів та спрямуємо їх на зоряне небо. Адже саме сьогодні є і привід: 12 квітня - День космонавтики!
Створимо декілька творчих колективів та назвемо їх в честь свята Конструкторськими Бюро.
На розданих бланках КБ пишуть свої назви.
Перший етап роботи КБ по створенню моделі - опрацювання матеріалів. Звичайно, що більшість із них на іноземних мовах, тому на першому етапі в роботу вступає гуманітарно-перекладацька складова кожного КБ.
Пропонується перекласти більш точно та якісно віршовану строку:
Открылась бездна звезд полна;
Звездам числа нет, бездне дна.
КБ зачитують свої варіанти перекладу.
Другий етап.
Етап точних наук (розробка концепції)
Проводимо у вигляді гри: "Що? Де? Коли?".
Питання №1. Одного разу А.Ейнштейна запитали: "Що змушує вас так настирливо вести науковий пошук?"
Великий фізик відповів: "Я хочу знати думки ......."
Питання: Чиї думки хотів зрозуміти видатний фізик?
Питання №2.
У квітні 1961 року декілька европейских газет вийшли з статею на першій сторінці, яка мала назву: "Два ......". Друге слово у цій назві - призвище, яке вам належить назвати.
У статті розповідалося про двох людей:
Перший - позашлюбний син князя, чий рід веде свій відлік від Рюрика, видатний філософ Микола Федоров. Скромний бібліотекар у читальний зал до якого приходили Толстой, Достоєвський, Вл.Соловьов, К.Ціолковський.
М.Федоров був дуже релігійної людиною, християнином. Його філософська концепція говорить, про те, що Бог створив людину не для забавки, а заради допомоги у Великому Задумі.
Рід людський створений заради надання розуму неживій матерії, заради перемоги над тлінням та розпадом, тобто над смертю.
Завданням людства Федоров вбачав опанування силами природи та воскресіння всіх попередніх поколінь заради Царства Божого на Землі.
Одного разу між Федоров запитав Ціолковського: "Скоро ми повернемо до життя наших батьків, ті повернуть своїх і так восреснуть всі покоління. Але їм буде мало місця на землі. Чи можливо побувати космічні екіпажі, що розвезунь людство по Всесвіту?"
Що відповів Ціолковський не відомо, але відомо, що він зробив.
Це була історія одного з героїв статті квітня 1961 року.
Питанння:назвіть імя другого героя або назву статті.
М.Федоров був дуже релігійної людиною, християнином. Його філософська концепція говорить, про те, що Бог створив людину не для забавки, а заради допомоги у Великому Задумі.
Рід людський створений заради надання розуму неживій матерії, заради перемоги над тлінням та розпадом, тобто над смертю.
Завданням людства Федоров вбачав опанування силами природи та воскресіння всіх попередніх поколінь заради Царства Божого на Землі.
Одного разу між Федоров запитав Ціолковського: "Скоро ми повернемо до життя наших батьків, ті повернуть своїх і так восреснуть всі покоління. Але їм буде мало місця на землі. Чи можливо побувати космічні екіпажі, що розвезунь людство по Всесвіту?"
Що відповів Ціолковський не відомо, але відомо, що він зробив.
Це була історія одного з героїв статті квітня 1961 року.
Питанння:назвіть імя другого героя або назву статті.
Третій етап
Творчий (створення проекту)
Етапи опрацювання матеріалів та вироблення концепції пройдено.
Час створювати проект майбутнього.
На розданих ватманах кожне КБ малює творчий проект на тему: "На пильнихдоріжках далеких планет залишаться наші сліди" або "І на Марсі будуть яблуні цвісти"
Підсумки етапу.
Завершити нашу роботу хотілося б словами К.Е.Ціолковського: "Земля - колиска людства, але не можна вічно жити в колисці".
Дякую всім за співпрацю. І бажаю вам частіше відривати очі від землі та дивитися у зоряне небо.
Етапи опрацювання матеріалів та вироблення концепції пройдено.
Час створювати проект майбутнього.
На розданих ватманах кожне КБ малює творчий проект на тему: "На пильнихдоріжках далеких планет залишаться наші сліди" або "І на Марсі будуть яблуні цвісти"
Підсумки етапу.
Завершити нашу роботу хотілося б словами К.Е.Ціолковського: "Земля - колиска людства, але не можна вічно жити в колисці".
Дякую всім за співпрацю. І бажаю вам частіше відривати очі від землі та дивитися у зоряне небо.

Немає коментарів:
Дописати коментар